If you know one, can you tell me? please?
Nevermind. the game ALWAYS messes up on me!
What I can tell you is that there IS a walkthrough for the game, but I don't remember where. Remember, type in the Google search bar, "Perils of Poom Walkthrough". That should lead you to one; it worked for me when I tried! I wish you the best of luck.
I've only got demo one - don;t know if that will help
http://www.agagames.com/agswalkthroughs/soldb.php?cmd=showGame&id=51
or I have this one but it will need translating ;D................
Perils of Poom
Aarde:
Open het bovenste rechtse kastje en sluit het dan (rechter muis knop dus). Sc讥.
Duw op de teruggaaf knop (coin return lever) van de drankautomaat. Pak het muntstuk "coin" uit het bakje (return slot). Gebruik de muntstuk op het ventilator rooster (vent) om die los te schroeven. Pak de sleutel (glanzend voorwerp), "key". Gebruik de sleutel op het drankautomaat paneel en ga dan door de opening.
Geef de man het muntstuk.
Druk op de liftknop (call button). Sc讥.
Ga op het bed zitten. Je pak een berichtje dat onder de deur wordt geschoven. Open de deur en ga op de map naar Mozes (klik links boven op het rode omlijnde rechthoek met Location).
Ga door de deur en klik op de bel. Neem de opdracht aan (I'll do it) en verlaat de ruimte.
Praat met de 2 mannen (locals). Ga onder in het scherm en ga naar het gebouw onder op de map. Ga het gebouw "Steve" in.
Pak het pakketje met eten van de plank "packet". Verlaat Steve en ga rechts het steegje (alley) in.
Praat met de man tot hij je een gratis flesje met drugs geeft "Zyme". Ga terug naar de plaats bij Mozes.
Geef het pakketje met eten aan de locals, en in ruil daarvoor zal je een pasje voor de club "The Pit" krijgen. Ga terug naar de plaats bij Steve. Toon het pasje aan de uitsmijter (bouncer) en ga naar binnen.
Pak de lucifers "matches", praat met de man tot je iets over de hackers te weten komt. Ga via de map daar naar toe (tussen de plaats van Steve en de scheepswerf op de map).
Praat met de Hacker tot je een "icebreaker" cassette krijgt. Ga naar de Scheepswerf.
Stop de Zyme drugs in de afvalbak (bin). Gebruik de lucifers in de afvalbak. Ga rechts en boven in het scherm het blauwe ruimteschip in.
Gebruik de icebreaker op de controles.
Bel weer om Mozez te wekken. Sc讥. Zet maar koers naar Tooteo. Je komt zonder brandstof.
Ga tweemaal naar rechts en noorden door de deuropening.
Gebruik de knoppen (buttons) op de drankautomaat (zij zijn vrij moeilijk te zien) en je pakt er wat munten uit "coins". Ga de ruimte uit, ga links en noord de souvenirs winkel in.
Pak het gasmasker "gas mask", affiche "poster" en de magneet "magnet". Ga naar buiten.
Gebruik de magneet op de open verfpot (paint can). Ga terug de winkel in. Ruil (klik op de vis) de magneet met de goudvis die in het aquarium zwemt "fishy". Ga terug naar de ruimte met de drankautomaat.
Pak het drankje dat op tafel staat "drink". Leg de vis in het drankje en geef het drankje aan de man. Pak (klik op de man) 驮 van zijn kaarten uit zijn zak "card". Gebruik de pilaar aan de rechtse kant van het scherm.
Geef de kaart aan het kindje en je krijgt een stinkbom van hem "stink bomb". Verlaat de ruimte en ga naar buiten.
Gebruik het affiche op de luchtopening (vent). Gebruik de stinkbom op de rij mensen. Ga dan naar rechts. Sc讥.
Pak de draad "wire", geweer "gun" en metaal "shiny". Bind het metaal aan de draad, dan zet het metaal met de draad in het geweer (in je inventaris). Gebruik het geweer op de opening (links boven). Sc讥
Tooteo:
Ga noordoostelijk (distance). Ga naar de tent rechts boven op de map.
Praat met de wetenschapper. Ga links en op de map rechtsonder naar het grijze gebouw naar de Bar.
Pak de lege fles "empty bottle". Ga naar het pictogram in het midden van de kaart.
Ruil de volle fles in de ijsbak voor de lege fles "alcohol". Onderzoek de camera om een lens te pakken "colours". Ga naar de boom aan de linkerkant van de map.
Bekijk, en probeer de schop te pakken. Praat met de hippies. Geef de lens aan de linker hippie. Pak de schop "dig master" en wat zaden "seeds". Ga naar de bar terug en ga achter in de bar de deur door.
Gebruik de fles met alcohol op het apparaat (device). Verlaat de ruimte.
Toon de schop aan de mannen (fam, faces).
Gebruik de fles met het zand. Ga terug naar het gat (links van de bar op de map).
Pak het touw "rope" en gooi een zaadje in het gat. Ga naar de grot (linksonder op de map).
Gebruik het touw met de pointy rots. Beklim het touw.
De worm zal nu beginnen te bijten in 驮 van deze drie richtingen: bovenkant, midden, of bodem. Je moet om het even naar een plaats gaan maar behalve waar het bijt. Zijn patroon van beten is:
Bovenkant
Bodem
Bovenkant
Midden
Bovenkant
Midden
Midden
Bodem
Bovenkant
Bovenkant
Na de tweede beet van de bovenkant zal hij sterven. Sc讥.
Phlessi VI:
Ga de deuropening van het noordoosten in. Ga rechts en ga naar de onderste verdieping (lower floors).
Na het gesprek met de visser werp dan een zaadje in de riolering (sewage). Ga rechts.
Pak de buis "tube" en de "stereo-installatie". Ga links, druk op de liftknop en ga naar de hoogste (top) verdieping.
Praat met het meisje (clerk) en neem een bankrekening "bank card" Ga rechts en een etage lager (midden).
Gebruik de bankkaart op de deur.
Pak wat ijs "ice" en trek de stekker (plug) uit de contactdoos. Ga de ruimte uit.
Geef de stereo-installatie aan de Goths. Praat met de zittende Goth. Toon hem je bankkaart. Ga lift in en naar de hoogste verdieping.
Gebruik je kaart in het slot van de deur. Vraag of je binnen mag (can I come in). Be멮dig het gesprek, en druk op de knop. Ga de rechtse deur in.
Gebruik de telefoon (uit je inventaris, weet niet meer van wie je die gekregen hebt) tweemaal op de controles. Ga de ruimte uit.
Gebruik het laxeermiddel (laxitive) en het ijs uit je inventaris in het drankje dat op de balie staat. Dan gebruik het drankje om de wachter het te laten drinken. Ga de linkerdeur in.
Neem de stapel documenten "papers" en gebruik hen op de papierversnipperaarmachine (shredder). Ga naar de onderste verdieping. Praat met de visser en je pakt de "poom rod". Ga terug naar je schip (floors). Sc讥. Ga het schip in. Sc讥.
Bounty hunter's ship:
Gebruik de licht schakelaar drie keer. Gebruik de uitgang (aan de linkerkant van het scherm, exit) om de bounty jager te spreken tot hij je de cel uitlaat. Druk op de knop (het is aan de linkerkant van de celdeur, het moeilijk te zien) en ga links. Sc讥.
Poomside:
Ga rechts.
Praat met de man achter het glas. Ga tweemaal links.
Pak de schroevendraaier "screwdriver" en het pasje "ticket to poom world". Ga rechts, ga na het gesprek terug naar de themapark poorten.
Toon het pasje aan de man achter het glas. Ga het park in.
Ga naar het gebouw het meest dichts bij de ingang (oranje building).
Pak de "ring". Ga via de map naar het meest onderste grijze gebouw.
Gebruik na het gesprek de schroevendraaier op het bord (board) "wood". Ga het gat in.
Pak het tijdschrift "magazine", verlaat de ruimte, en ga rechts/achter de opening van de omheining in.
Plant een zaadje op de berghelling (loop naar het midden, mountain side). Ga verder naar rechts, gebruik de plank (wood) op de scheur (gap), dan gebruik de plank en ga verder naar rechts.
Na het gesprek met Jay ga je helemaal terug en ga via de map naar het Wiel (Ferris wheel).
Praat met de man. Geef hem de ring. Ga terug naar het gebouw het meest dichts bij de ingang (oranje building).
Werp de ring over het apparaat (device). Pak het apparaat "glass cutter" en ga via de map naar het donkere gebouw (dark).
Pak de stok die in de struiken ligt "stick". Ga naar het gebouw ten westen van het donkere gebouw (small).
Steek de stok door het gat tot je een toiletrol krijgt "spans-roll". Ga terug naar het donkere gebouw.
Gebruik de glassnijder (glass cutter) op het venster (window). Gebruik het venster.
Gebruik de stok op de groef (groove) en gebruik dan de toiletrol op de stok. Klim naar beneden.
Ga vier keer naar links, sc讥.
Gebruik de schroevendraaier op de radiator. Gebruik de kruik (jar) met het water. Gebruik de kruik op de draden (open wire). Druk op het paneel. Ga 8x naar links. Sc讥.
Gebruik de poom staaf (rod) in het gat (hole) en bekijk het Einde.
Just a little note, jane; when telling others of walkthroughs, it would be best to only send him the link, not post the entire walkthrough. Just helping out.
thanks for that reminder Cheese........I usually do if I have the links, that walkthrough I had on my saved files and don't know where I got it from,
Jane x
Quote from: quiterhitter on Wed 10/08/2005 21:05:38
If you know one, can you tell me? please?
http://www.agagames.com/agswalkthroughs/soldb.php?cmd=showGame&id=51
use this address it should get u some help :)
yay! it works!!
thanks for the walkthroughs!!!!!!!!!
waarom niet:)
Blast from the past! Well, to save everyone the effort of using Google translate themselves, here is the English version of the walkthrough kindly written by jane:
Spoiler
Earth:
Open the upper right box and connect it (right mouse button is).讥 Sc.
Push the button refund (coin return lever) of the drink machine. Grab the coin "coin" from the dish (final return). Use the coin on the fan grill (vent) to the screw. Get the key (shiny object), "key". Use the key to the drinks machine and go through the panel opening.
Give the man the coin.
Press the elevator button (call button).讥 Sc.
Sit on the bed. You get a message that is pushed under the door. Open the door and go to the folder to Moses (top left click on the red outlined rectangle with Location).
Go through the door and click on the bell. Take the contract (I'll do it) and leave the room.
Talk to the 2 men (locals). Go under the screen and go to the building below the map. Enter the building "Steve" in.
Pick the package with the food shelf packet. Steve Exit and go right to the alley (alley) in.
Talk to the man until he gives a free bottle of drugs "Zyme". Go back to the place of Moses.
Give the package of food to the locals, and in return you will pass one for the club "The Pit" will. Go back to the place of Steve. Show the card to the bouncer (bouncer) and go inside.
Take the matches "matches", the man to talk to you about the hackers to find out. Go through the folder over there (between Steve and the location of the shipyard on the map).
Talk to the Hacker to you "icebreaker" cassette gets. Go to the Shipyard.
Stop the Zyme drugs in the trash (bin). Use the matches in the trash. Go right and top of the screen the blue spaceship.
Use the controls on the icebreaker.
Call back to Mozez to awaken.讥 Sc. Put it to Tooteo course. You come out of fuel.
Go right twice and north through the doorway.
Use the buttons (buttons) on the vending machine (they are quite hard to see) and catch some coins "coins". Go out the room, go left and souvenir shop in the north.
Pick the respirator "gas mask", poster "poster" and the magnet "magnet". Go outside.
Use the magnet on the open paint pot (paint can). Go back into the shop. Swap (click on the fish) the magnet with the goldfish in the aquarium swims "fishy". Go back to the room with the vending machine.
Grab the potion on the table is "drinking". Put the fish in the drink and give drink to the man. Pak (click on the man) 驮 of his cards from his pocket "card". Use the pillar on the right side of the screen.
Give the card to the baby and get him a stink bomb of "stink bomb". Leave the room and go outside.
Use the poster on the air opening (vent). Use the stink bomb in the line of people. Go right.讥 Sc.
Take the wire "wire" gun "gun" and metal "shiny". Bind the metal to the wire, then put the metal to the wire in the gun (in your inventory). Use the rifle on the opening (top left). Sc 讥
Tooteo:
Go north east (distance). Go to the top of the tent right folder.
Talk to the scientist. Go left and right click the folder to the gray building to the Bar.
Grab the empty bottle "empty bottle". Go to the icon in the middle of the map.
Swap full bottle in the ijsbak for the empty bottle "alcohol". Research the camera lens to a deal "colors". Go to the tree to the left of the folder.
See, try and kick the deal. Talk to the hippies. Give the lens to the left hippie. Pick up the shovel "dig master seeds and what" seeds ". Go back to the bar and go behind the bar in the door.
Use the bottle of alcohol on the device (device). Leave the room.
View the shovel to the men (fam, faces).
Use the bottle with sand. Go back to the hole (left of the bar on the map).
Grab the rope "rope" and throw a seed in the hole. Go to the cave (bottom left of the folder).
Use the rope with the pointy rock. Climb the rope.
The worm will now begin to bite in 驮 of these three directions: top, middle, or bottom. You need to just go to one place, but except where the bite. His pattern of bites is:
Top
Bottom
Top
Middle
Top
Middle
Middle
Bottom
Top
Top
After the second bite of the top he will die.讥 Sc.
Phlessi VI:
Enter the doorway in the northeast. Turn right and go to the bottom floor (lower floors).
After talking with the fisherman throwing a seed in the sewerage (sewage). Go right.
Take the tube "tube" and the "stereo". Go left, press the elevator button and go to the highest (top) floor.
Talk to the girl (clerk) and have a bank account "bank card" Go right and a lower floor (middle).
Using the bank card on the door.
Get some ice "ice" and pull the plug (plug) from the socket. Go out the room.
Enter the stereo to the Goths. Talk to the sitting Goth. Show him your card. Elevator and go to the highest floor.
Use your card into the slot of the door. Ask if you can inside (can I come in). Be 멮 dig the call, and press the button. Enter the right door.
Use the phone (from your inventory, do not know who you've got that) twice on the checks. Go out the room.
Use the laxative (laxitive) and ice from your inventory into the drink on the counter state. Then use the potion to drink to the guard. Enter the left door.
Take the stack of papers "papers" and use them in the shredder machine (shredder). Go to the bottom floor. Talk to the fisherman and catch the "Poom rod. Go back to your ship (floors).讥 Sc. Enter the ship.讥 Sc.
Bounty hunter's ship:
Use the light switch three times. Use the exit (on the left of the screen, exit) to the bounty hunter to speak until he exhausts the cell. Press the button (it is on the left side of the cell door, it is difficult to see) and go left.讥 Sc.
Poomside:
Go right.
Talk to the man behind the glass. Go left twice.
Take the screwdriver "screwdriver" and pass "ticket to Poom world". Go right, go after the call back to the theme park gates.
Show the card to the man behind the glass. Enter the park.
Go to the building the most closest to the entrance (orange building).
Pick the "ring". Go through the folder to the bottom most gray building.
Use the screwdriver after the call on the board (board) wood. Go in the hole.
Grab the magazine "magazine", leave the room, and go right / behind the opening of the enclosure.
Plant a seed on the hill (walk to the center, mountain side). Continue right, use the plank (wood) on the crack (gap), then use the plank and go right.
After talking with Jay go way back and go through the folder to the Wheel (Ferris wheel).
Talk to the man. Give him the ring. Go back to the building the most closest to the entrance (orange building).
Throw the ring on the device (device). Unpack the unit "glass cutter" and go through the folder to the dark building (dark).
Grab the stick in the bushes "stick". Go to the building west of the dark building (small).
Insert the stick through the hole until you get a toilet paper "roll-spans. Go back to the dark building.
Use the glass cutter (glass cutter) on the window (window). Use the window.
Use the stick to the groove (groove) and use the toilet roll on the stick. Climb down.
Go left four times, sc 讥.
Use the screwdriver on the radiator. Use the jar (jar) with water. Use the jug on the wires (open wire). Press the panel. Go left 8x.讥 Sc.
Use the bar Poom (rod) in the hole (hole) and see the end.
And even faster would be to go to my site where the walkthrough (http://gamesolutions.efzeven.nl/perils-of-poom-walkthrough-michael-evans2003/) already is in English... :)
Quote from: Leon on Sat 12/12/2009 16:23:14
And even faster would be to go to my site where the walkthrough (http://gamesolutions.efzeven.nl/perils-of-poom-walkthrough-michael-evans2003/) already is in English... :)
Oh Snap! :)
When in doubt, check Leon's site. He has everything.
-Bill
Quote from: poc301 on Tue 15/12/2009 20:36:34
Quote from: Leon on Sat 12/12/2009 16:23:14
And even faster would be to go to my site where the walkthrough (http://gamesolutions.efzeven.nl/perils-of-poom-walkthrough-michael-evans2003/) already is in English... :)
When in doubt, check Leon's site. He has everything.
-Bill
Yep, AGS games, AGS walkthroughs.
You name it, he's got it.