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Topics - doctorhibert

#21
So if I interact with a character, my PC just uses the talkingview of the last walkingview he was in. So if he needed to walk up to get to the character he wanted to talk to, the talkingview would just be his back. How do I make him look to wherever the character is?

I'm using the BASS template, if that changes anything
#22
So after the player uses an item on a hotspot I want the item to go back into the inventory, not for it to still be selected as usual. How do I do this? player.activeinventory is the item the player has in hand, but I don't know how to make the activeinventory none.

I'm using the BASS template, by the way
#23
So in my game there's a point when an NPC walks from offscreen to where the player is, but for some reason it's not following the walkable areas I set up, it's just going straight for the player and in front of things the characters aren't supposed to walk on. How do I fix this?
#24
So I'm doing a game with the BASS template, and there's code in the in built scripts that goes "isgamepaused" and things like that, and I was wondering if there even is a pause menu, because I never messed with menus, and I don't remember ever being able to pause the game. Does the pause menu come with the template or do I need to make it myself? If so, how?
#25
So I'm trying to have some dialog, then a few seconds for the player to move around, then more dialogue. But if I use the .Wait function the player can't move. Is there a way to move while waiting?
#26
Beginners' Technical Questions / test
Wed 14/09/2016 17:14:36
Code: ags

 player.Say("...");
  cfortbot.Say("...");
 player.Say("...");
  cfortbot.Say("Pará un cacho que estoy bajando algo");
 player.Say("......");
  cfortbot.Say("ANALISIS COMPLETO: LIQUIDO. ORGàNICO. 95% AZUCAR. 2% AGUA. 3% CAFEINA.");
  cfortbot.Say("Parece ser una gaseosa, pero no concuerda con ninguna de las gaseosas en la base de datos");
 if (player.HasInventory(ihuellas)==true){
 player.Say("Tengo unas huellas para que analices");
 cfortbot.Say("ANALIZANDO.....ANALISIS COMPLETO. HUELLAS CORRESPONDIENTES A FRANCISCO PEREZ, GUARDIA DE SEGURIDAD EN EL MUSEO NACIONAL PERONISTA");
 player.Say("Supongo que al final las huellas no eran del criminal");
 
 }
  if (sierra ==1){
    player.Say("Podés analizar el agujero del display?");
    cfortbot.Say("BUSCANDO VIDEO DE CAMARAS. HACIENDO ZOOM. HACIENDO ZOOM. HACIENDO ZOOM. HACIENDO ZOOM");
    cfortbot.Say("No se ve nada");
    player.Say("Que, esta obstruido o algo?");
    cfortbot.Say("No, esta mas borroso que mi vista en miame");
    player.Say("Podes ver algo con la forma del agujero?");
    cfortbot.Say("Sí, parece que es un agujero hecho por una siera marca Manaos. MANAOS, LA SIERRA DE CALIDAD");
    player.Say("Lo voy a tomar en cuenta");
    
    
  }    
  veceshablada = 1;
  player.Say("Bueno, ahora que sabemos que era una gaseosa hay que descubrir cual gaseosa es");
  player.Say("Voy a hablar con mis informantes en la plaza, vamonos fortbot");
  }

else if (cuartonum== 8){
  cfortbot.Say("Necesitas ayuda?");
  player.Say("Nop, soy un profesional");
  cfortbot.Say("No parecés muy profesional");
  player.Say("Eso duele fortbot, realmente");
}
 
  else if (cuartonum==12){
  player.Say("Listo para esto?);
  cfortbot.Say("Se, por que no?");
  player.Say("No me da mucha confianza eso");
}
else{
  cfortbot.Say("Hola");
}
}

  

function cmina_Look()
{
player.Say("Una mujer");
}

function cmina_Interact()
{
   player.Say("Hola señora, tengo entendido que usted tiene una deuda");
   cmina.Say("Por que le interesaria eso a un policía?");
   player.Say("Vengo a buscar la plata para un amigo");
   cmina.Say("Ese amigo no se llamará por casualidad miami?");
   player.Say("Como lo supo?");
   cmina.Say("No hay que juzgar a un libro por su portada señor detective");
   cmina.Say("Ahora es hora de morir!");
  // dmina.Start();
}
#27
So I'm getting this error saying "Failed to save room room8.crm; details below
room8.asc(32): Error (line 32): buffer exceeded: you probably have a missing closing bracket on a previous line" but There is no bracket missing or syntax error in line 32, and if I just comment line 32 and try to compile, it just says the error is in line 33, 34 and so on. What's causing this problem? Here is my code:

Code: ags


function pers_look(){
   personaslook++;
  if (personaslook == 1){
 player.Say("Un grupo de personas");
  }
  else if (personaslook == 2){
    player.Say("Sip, definitivamente es un grupo de personas");
  }
  else if (personaslook == 3){
    player.Say("No creo que este grupo haya dejado de ser de personas desde la ultima vez que me fijé);
  }
  else if (personaslook == 4){
    player.Say("Seamos honestos, es un grupo de personas, siempre lo fue y siempre lo va a ser, que sigas haciendo click no va a cambiar eso");
  }
  else if (personaslook > 4){
    player.Say("Ya sabes que es , no jodas mas");
  }
}


function yakuza_counter(){
  yakuza++;
if (yakuza == 1){
  player.Say(".");
cfortbot.Say("Como van tus informantes?");
player.Say("Joya, esta todo perfecto por acà ");
cfortbot.Say("Seguro");
player.Say("Es solo cuestiòn de tiempo, ya vas a ver");
}
else if (yakuza == 2){
    player.Say(".");
  cfortbot.Say("No parece que tus informantes esten dando frutos");
  player.Say("Lo tengo todo bajo control mi fortcito querido, mis informantes son de calidad");
  cfortbot.Say("Puedo ver eso");
}
else if (yakuza == 3){
    player.Say(".");
  cfortbot.Say("Parece que atrajiste a un 'informante' que no esta muy feliz con vos");
  player.Say("Caracoles");
  cyakuza.ManualScaling= false;
cyakuza.Walk(player.x-20,player.y, eBlock, eAnywhere);
dyakuza.Start();
  }
}

function hpersonas2_Look()
{
 pers_look();
  //cyakuza.ManualScaling= false;
//cyakuza.Walk(player.x-20,player.y, eBlock, eAnywhere);
//Wait(1);
//dyakuza.Start();

}


function hpersonas2_Interact()
{
player.Say("Hola mis amigos, estoy buscando informacion sobre una gaseosa");
cpersonas2.Say("Que?");
player.Say("Una gaseosa");
cpersonas2.Say("Si, entendi esa parte, lo que no entiendo es por que un policía me esta preguntando sobre gaseosa");
player.Say("Eso no importa, concentrate en la gaseosa");
cpersonas2.Say("Ni si quiera me dijiste el nombre");
player.Say("Porque eso es lo que estoy buscando");
cpersonas2.Say("No sos muy buen investigador");
player.Say("Esto no va a funcionar");
yakuza_counter();

}

function hpersonas_Look()
{
pers_look();
}

function hpersonas_Interact()
{
  player.Say("Hacer el dialogo despues porque me da alta paja ahora");

cpersonas1.Say("asd");
yakuza_counter();
}

function hedificio_Interact()
{

}

function hedificio_Look()
{

}

function hpersonas3_Interact()
{
  player.Say("Hacer el dialogo despues porque me da alta paja ahora");

cpersonas3.Say("asd");
yakuza_counter();

}

function hpersonas3_Look()
{
 pers_look();
}


function room_FirstLoad()
{
cuartonum = 8;
 cfortbot.ChangeRoom(8, 231,  198);

}

//function room_RepExec()
//{
//timer++;
//if (yakuzatest== 1){
  //int yakuzatimer;
  //timer= yakuzatimer;
 // if (yakuzatimer
//}



EDIT: Nevermind, seeing the code in the forum I realised I missed a ", this code view is much easier to read than the actual program
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